Veelgestelde vragen

Hieronder vindt je een overzicht met veelgestelde vragen.

Ga snel naar:

1. Verblijf
2. Schoolkampen
3. Kinderfeestjes
4. Groepsuitjes en activiteiten
5. Vierdaagse arrangement

1. Verblijf

De accommodatie is regulier beschikbaar van 14.00 uur op de dag van aankomst tot 11.00 uur op de dag van vertrek (zondag standaard 14.00 uur). Op basis van beschikbaarheid is een later vertrek op zondag mogelijk. Hiervoor rekenen we een toeslag.

  • Hoeslaken, kussensloop, dekbed of slaapzak
  • Toiletartikelen, handdoek en zeep
  • Toiletpapier
  • Zeep en gastendoekjes
  • Schoonmaakmiddel voor tussentijdse schoonmaak
  • Afwasmiddel / vaatwasblokjes
  • Koffiepoeder (snelfiltermaling)
  • Vuilniszakken (50L en 120L)

Om het verblijf plezierig en veilig te laten verlopen en overlast tot een minimum te beperken gelden er huisregels in onze groepsaccommodaties.

Bekijk hier het huisreglement

Ja, er is gratis wifi op al onze locaties.

Nee, sorry – huisdieren zijn niet toegestaan op onze locaties en in onze groepsaccommodaties.

Nee, in de groepsaccommodaties is het niet toegestaan om te roken. Al onze accommodaties zijn voorzien van een brandmeldinstallatie en rookmelders. Uiteraard is het buiten gewoon toegestaan om te roken op de terrassen (niet in de bossen).

Ja, de onderstaande groepsaccommodaties zijn rolstoel toegankelijk, hebben een invalide toilet en een aangepaste douche. Houd er wel rekening mee dat het buitenterrein (buiten de terrassen om) niet altijd even begaanbaar is voor een rolstoel.

Geschikte groepsaccommodaties:

  • Heide groepsaccommodatie
  • Groepsaccommodatie Overasselt
  • Dennen groepsaccommodatie
  • Groepsaccommodatie Oldebroek

Ja, onze beide locaties zijn geregistreerde trouwlocatie. Dus je kunt bij ons niet alleen je bruiloft vieren maar ook de ceremonie plaats laten vinden.

Ja, al onze accommodaties hebben een eigen keuken met faciliteiten en  een keukeninventaris afgestemd op het aantal personen.

In Overasselt is er een bushalte bij de hoofdingang naar ons terrein. Deze bus rijdt tussen Grave en Nijmegen CS. In Oldebroek rijdt er van maandag t/m vrijdag een buurtbus en is het dichtstbijzijnde treinstation, station Wezep.

Er zijn zowel in Overasselt als Oldebroek geen kinderbedjes beschikbaar. Over het algemeen is er op de kamers te weinig ruimte (denk aan een onveilige situatie bij noodgevallen) om een kinderbedje bij te plaatsen.

Per locatie hebben we ca. 3 kinderstoeltjes beschikbaar.

Zolang er geen stookverbod van toepassing is mag er een kampvuur worden gehouden op de daarvoor aangewezen kampvuurplaatsen. Of er een stookverbod van toepassing is kun je vinden op de volgende website: Natuurbrand risico . Deze website is voor ons leidend.

Ja. Als je gereserveerd hebt voor één van onze accommodaties of een deel van de Groepsaccommodatie Overasselt/Oldebroek dan verblijven er naar alle waarschijnlijkheid ook andere groepen in de andere accommodaties/deel van de Groepsaccommodaties. Naast de groepen in de accommodatie(s) zijn er ook groepen/groepjes op onze terrein die deelnemen aan de bij ons te reserveren en door ons begeleide activiteiten/kinderfeestjes.

Ja dat kan waarbij Het Buitencentrum bewust de keuze heeft gemaakt om groepen vooraf op verzoek van één van de contactpersonen met de andere groep in contact te brengen.  We brengen groepen bij voorbaat niet al met elkaar in contact. Vanwege privacy wetgeving mogen wij uiteraard niet zomaar gegevens delen. Op locatie brengen we contactpersonen met elkaar in contact om samen eventueel het één en ander nog af te stemmen. Een directe afstemming onderling is het meeste efficiënt.

2. Schoolkampen

Wij hebben de veiligheid op nummer 1. staan in ons beleid. We kunnen stellen dat wij tot de veiligste bedrijven behoren die Nederland kent. De hele organisatie is hierop ingesteld en wij zijn daar trots op en transparant in.

Lees hier meer over veiligheid bij activiteiten

De accommodaties zijn beschikbaar vanaf 14.00 uur en op de dag van vertrek dient de accommodatie om 11.00 uur leeg te zijn. Maak je gebruik van een activiteitenprogramma dat eerder begint of later eindigt? Dan kun je gebruik maken van het buitenterrein met de bijbehorende toiletunit.

Wij kunnen schoolkampen draaien van 30 tot ruim 200 personen. Voor de activiteiten werken wij met subgroepen en kunnen er 25 tot 30 personen (1 subgroep) tegelijk aan een activiteit deelnemen. Vaak zijn dit ook de klassen. Bij wensen voor een afwijkende groepsgrootte stemmen wij wensen en mogelijkheden graag met je af.

De activiteiten in het schoolkampprogramma worden gehouden op het eigen terrein van Het Buitencentrum.

Bij alle schoolreisjes/-kampen krijg je een persoonlijke coördinator toegewezen, die jullie tijdens het gehele verblijf ondersteund. De intensiviteit van ondersteuning stemmen wij af op jullie eigen wensen. De activiteiten in het schoolreisje programma staan onder begeleiding van onze instructeurs. Bij combinatie activiteiten zal 1 activiteit onder begeleiding staan van een instructeur van Het Buitencentrum en zal de andere activiteit door een docent begeleid worden a.d.h.v. instructiekaarten. Onze mensen hebben ervaring met elke doelgroep en stemmen ook de uitdaging binnen een activiteit hierop af.

Ja, bij het Zelfstandig , Basic en Actief schoolkamp verzorg je zelf de maaltijden. Al onze accommodaties hebben een eigen keuken met faciliteiten en een keukeninventaris afgestemd op het aantal personen. Wil je ook ontzorgd worden wat betreft de maaltijden dan is er de keuze voor het Klassiek of Uitgebreide schoolkamp. Ook bij het Zelfstandig schoolkamp is er een mogelijkheid voor het cateren van de maaltijden.

Ja dat kan waarbij Het Buitencentrum bewust de keuze heeft gemaakt om scholen vooraf op verzoek van één van de contactpersonen met de andere school in contact te brengen.  We brengen scholen bij voorbaat niet al met elkaar in contact. Vanwege privacy wetgeving mogen wij uiteraard niet zomaar gegevens delen. Op locatie brengen we contactpersonen met elkaar in contact om samen eventueel het één en ander nog af te stemmen. Een directe afstemming onderling is het meeste efficiënt.

3. Kinderfeestjes

Wij hebben de veiligheid op nummer 1. staan in ons beleid. We kunnen stellen dat wij tot de veiligste bedrijven behoren die Nederland kent. De hele organisatie is hierop ingesteld en wij zijn daar trots op en transparant in.

Lees hier meer over veiligheid bij activiteiten

Er is op onze locaties geen horecagelegenheid aanwezig. Het is toegestaan om zelf wat te eten of te drinken mee te brengen. Tijdens het kinderfeestje is er vanuit Het Buitencentrum ranja voor de kinderen. Voor de ouders/begeleiders koffie en thee.

In overleg is dit mogelijk. We stemmen wensen en mogelijkheden hierin met veel plezier met jullie af.

Ja, ook bij mindere weersomstandigheden gaat het feestje gewoon door en komt de veiligheid niet in het gedrang. Zorg dat de kleding van de kinderen is aangepast aan de weersomstandigheden. Bij extreme weersomstandigheden zorgen we voor een aangepast programma. Is hier geen mogelijkheid toe omdat de veiligheid van de kinderen in het gedrang komt dan nemen we contact met je op.

De vastgestelde minimumleeftijd heeft te maken met een stuk veiligheid en zeker ook met de beleving van de kinderen. Voor de kinderen onder de gestelde minimumleeftijd kan de activiteit soms wat “boven de pet” gaan wat betreft begrip, moeilijkheid, coördinatie en motoriek. Daardoor kan het zijn dat de kinderen die te jong zijn het kinderfeestje niet altijd even leuk vinden. Zijn er enkele kinderen net iets jonger dan gaat dit vaak wel, de jarige zelf moet in ieder geval minimaal 8 of 10 jaar zijn.

4. Groepsuitjes en activiteiten

Wij hebben de veiligheid op nummer 1. staan in ons beleid. We kunnen stellen dat wij tot de veiligste bedrijven behoren die Nederland kent. De hele organisatie is hierop ingesteld en wij zijn daar trots op en transparant in.

Lees hier meer over veiligheid bij activiteiten

Ja, ook bij mindere weersomstandigheden gaat activiteiten gewoon door en komt de veiligheid niet in het gedrang. Zorg dat de kleding van de deelnemers is aangepast aan de weersomstandigheden. Bij extreme weersomstandigheden zorgen we voor een aangepast programma. Is hier geen mogelijkheid toe omdat de veiligheid van de deelnemers in het gedrang komt dan nemen we contact met je op.

Nee, er is op onze locaties geen horecagelegenheid aanwezig. Heb je gereserveerd voor één van onze groepsuitjes dan is de afname van drankjes via Het Buitencentrum verplicht. Het is toegestaan om tijdens een “losse” activiteit zelf wat te eten of te drinken mee te brengen.

Nee, niet iedereen hoeft door het gangenstelsel te gaan om de Escaperoom op te lossen.

5. Vierdaagse arrangement

Slapen: Onze bedden zijn voorzien van een matras en een kussen. Hiervoor dient iedere slaper zelf minimaal een hoeslaken en een kussensloop mee te brengen. Dit kan dan naar wens van de slaper worden aangevuld met een dekbed (met hoes) of een slaapzak. Er zijn eventueel enkele lakensetjes beschikbaar om te huren (2 lakens en 1 kussensloop).

Sanitair: Je maakt tijdens het verblijf gebruik van de centrale gezamenlijke sanitaire voorzieningen, waarbij je zelf dient te zorgen voor toiletartikelen, handdoeken en eventueel slippers. Toiletpapier is aanwezig.

Nee, in de slaaphuisjes zelf zijn geen sanitaire voorzieningen. Het Blokhutten groepsverblijf heeft 4 sanitair blokken. Elk sanitair blok bestaat uit een douche met thermostaatkraan, wastafel met spiegel en schappen en een hangtoilet. De sanitair blokken zijn verwarmd. Daarnaast een extra toiletblok met 2 toiletten. Verblijf je tijdens “De Vierdaagse” in in Het Blokhutten groepsverblijf dan mag er ook gebruik gemaakt worden van het sanitair in het hoofdgebouw.

Bij het aanmelden via het formulier op de website kun je een voorkeur voor accommodatie door geven.  Je deelt een kamer met andere 4-daagse loper. Wij proberen bij het indelen van de kamers aan ieders wensen te voldoen en zoveel als mogelijk rekening te houden met dames/heren/te lopen afstand. Hopend op je begrip is het mogelijk dat wij je, afhankelijk van het aantal aanvragen, anders in moeten delen.

Bij het 4-daagse arrangement t/m vrijdagochtend blijft je kamer beschikbaar tot ca. 18.00 uur. Je kunt de bagage in de ochtend in de kamer laten staan en na de laatste kilometers, hopelijk de Via Gladiola, nog even opfrissen voor je huiswaarts keert.

In de keukens van de accommodaties staan koelkasten die gebruikt kunnen worden door alle lopers. TIP: Label je boodschappen.

Op het parkeerterrein kan een groot aantal auto’s (op eigen risico) worden geparkeerd. Tevens is er op ca. 300 mtr. afstand een openbare parkeerplaats.

Jazeker. Bij de hoofdingang van Het Buitencentrum aan de St. Walrickweg,  is een bushalte voor de lijndienst van Nijmegen naar Grave. Let op: Tijdens de Vierdaagse geldt mogelijk een aangepaste dienstregeling.

Nee, er zijn geen kasten in de kamers. Een aantal kamers zijn voorzien van kledinghaken.

Ja. Echter adviseren we wel om eventueel een extra verlengsnoer mee te brengen. Gasten die bij ons verblijven gebruiken steeds vaker meerdere apparaten die stroom verbruiken (tablets, telefoons, tandenborstels etc.) en hiermee kan het zijn dat er onvoldoende stroompunten beschikbaar zijn.

Ja, vanaf 15.00 uur is op de binnenplaats de bar geopend en kan er fris, bier of wijn gekocht worden.